TRAKTORY, KOMBAJNY, POJAZDY ROLNICZE

Martin & Jacob: udany rok na rynku przyczep rolniczych

 
 
W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 5370 nowych przyczep rolniczych. To o niemal 8% więcej niż przed rokiem – informuje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy. Liczba rejestracji w grudniu wyniosła 418 i była o 14,5% wyższa niż w listopadzie. Wzrosła także o 21% w stosunku do grudnia 2018 roku.
 
- Rok 2019 był trzecim z rzędu rokiem wzrostu na rynku przyczep rolniczych. Koniunktura sprzyjała w największym stopniu producentom średniej wielkości. Większość z nich zwiększyła w ciągu ostatnich 12 miesięcy swoje udziały rynkowe. W tym samym czasie udział rynkowy lidera zmniejszył się z 46% do 42,10% - mówi Tomasz Rybak z firmy Martin & Jacob.
 
Najpopularniejsze marki
Najwięcej z zarejestrowanych w grudniu przyczep wyprodukowanych zostało przez Pronar. Logo tej marki znalazło się na 174 nowych tablicach rejestracyjnych. To o 19% więcej niż
w listopadzie oraz o 21% więcej niż w grudniu 2018. Drugą pozycję – z liczbą 54 rejestracji – zajął Metal-Fach. Producent z Sokółki poprawił swój wynik zarówno w stosunku do listopada (o 4%), jak i analogicznego okresu w 2018 (wzrost o 6%). Trzecią najpopularniejszą w grudniu marką ponownie został Metaltech z 42 rejestracjami nowych przyczep. Oznacza to 20% wzrost w stosunku do listopada, a także 56% wzrost względem grudnia 2018 roku.
W skali całego roku 2019, najwięcej przyczep sprzedały Pronar (2261), Metal-Fach (675)
i Wielton (482).
 
Główne kategorie tonażowe
Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, największym powodzeniem cieszyły się przyczepy o ładowności 10-13 ton. W grudniu zarejestrowano ich 112 – o 26% więcej niż w listopadzie oraz o 13% więcej niż w grudniu poprzedniego roku. Wyraźnie wzrosło także zainteresowanie mniejszymi przyczepami o ładowności 8-9 ton, do których wydano w minionym miesiącu 54 tablice rejestracyjne. To o 50% więcej niż w listopadzie i aż 125% więcej niż w grudniu 2018. Na trzeciej pozycji znalazły się przyczepy o ładowności 13-17 ton (48 rejestracji). Popyt na nie zmniejszył się o 16% w stosunku do listopada, pozostał jednak większy o 2% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
 
Sprzedaż przyczep w regionach – liderem ponownie Lubelszczyzna
Najwięcej – bo aż 72 nowe przyczepy, trafiły w grudniu do odbiorców w woj. lubelskim. Oznacza to 76% wzrost w porównaniu do listopada oraz 95% wzrost w stosunku do sytuacji sprzed 12 miesięcy. Drugim pod względem wielkości rynkiem okazało się w minionym miesiącu Mazowsze, z liczbą 48 rejestracji. To o 60% więcej niż w listopadzie oraz o 12% więcej niż przed rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się Wielkopolska, gdzie wydano tablice do 46 nowych przyczep rolniczych. Taki wynik oznacza, że wielkopolski rynek był o 31% bardziej chłonny niż w listopadzie. Skurczył się jednak o 6% w stosunku do grudnia 2018.
 
 
 
*Każdorazowo gdy w materiale jest mowa o sprzedaży przyczep rolniczych, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.
 
*****
www.martin-jacob.com
 
 
 
Marka
Liczba przyczep rolniczych w grudniu
Udział rynkowy %
Zmiana proc. w stosunku do 2018 r. [Gru19-Gru18]
PRONAR
174
41,63%
21,00%
METAL-FACH
54
12,92%
6,00%
METALTECH
42
10,05%
56,00%
WIELTON
28
6,70%
22,00%
PPHU WODZINSKI
22
5,26%
120,00%
CYNKOMET
20
4,78%
150,00%
ZASŁAW
18
4,31%
38,00%
GOMAR
9
2,15%
50,00%
MEPROZET
8
1,91%
-20%
POMOT
8
1,91%
60,00%
POZOSTAŁE
35
8,37%
-32,69%
 
418
100,00%
19,77% 
 
Marka
Liczba przyczep rolniczych od początku roku
Udział rynkowy %
Zmiana proc. w stosunku do 2018 r. [narastająco od początku r.]
PRONAR
2261
42,10%
-3,05%
METAL-FACH
675
12,57%
25,23%
WIELTON
482
8,98%
22,33%
METALTECH
405
7,54%
1,25%
ZASŁAW
336
6,26%
30,23%
CYNKOMET
167
3,11%
35,77%
PPHU WODZINSKI
166
3,09%
34,96%
MEPROZET
142
2,64%
24,56%
GOMAR
87
1,62%
17,57%
MARPOL
75
1,40%
33,93%
POZOSTAŁE
572
10,65%
2,14%
 
5370
100,00%
7,98%
 
 

 

© Copyright dobre-traktory.pl - dobre-traktory.pl. | All Rights Reserved.
Serwis dobre-traktory.pl nie odpowiada za informacje zamieszczone w serwisie.
Zamieszczone na stronach serwisu informacje o towarach i usługach nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 w związku z art. 61 § 2 Kodeksu cywilnego.