TRAKTORY, KOMBAJNY, POJAZDY ROLNICZE

Martin & Jacob: Sprzedaż przyczep rolniczych w listopadzie 2016

W listopadzie 2016 r. zarejestrowano 164 nowe przyczepy rolnicze – niemal 6% więcej niż w październiku tego roku, ale wciąż 53% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Od początku roku zarejestrowano 2766 sztuk – informuje agencja Martin & Jacob monitorująca rynek rolniczy.
 
Małymi krokami zbliżamy się do końca roku. Nie był to najlepszy rok pod względem sprzedaży nowych przyczep. Do końca listopada zarejestrowano 2766 sztuk, a więc o 53% mniej niż w analogicznym okresie roku 2015.
 
Rynek ustabilizował się na poziomie 150–200 sztuk i to się raczej szybko nie zmieni. Nie spodziewam się, by grudzień był pod tym względem przełomowy. Przyszły rok również nie zapowiada się lepiej, ale ten temat zostawmy na końcowe podsumowanie – mówi Mariusz Chrobot z firmy Martin & Jacob.
 
Lekkie wahania w czołówce
 
Tradycyjnie już pozycję lidera w zestawieniu producentów zajęła firma Pronar, na której produkty zdecydowało się w listopadzie 59 klientów. Jak dotąd Pronar jest jedynym producentem, który w tym segmencie rynku odnotował (licząc od początku roku) rejestrację ponad 1000 produktów. Na drugim miejscu w zestawieniu uplasował się Metal-fach, który w listopadzie odnotował sprzedaż 27 przyczep – o 1 sztukę więcej niż przed miesiącem. Z trzeciej lokaty w omawianym miesiącu spadł Wielton, a jego miejsce zajął Metaltech. Na przyczepy tego producenta w listopadzie zdecydowało się 17 nabywców, co oznacza miesięczny wzrost sprzedaży o 183%.
 
Zainteresowanie mniejszym udźwigiem
 
Najpopularniejszą kategorią przyczep pozostają te z przedziału 10–13 t, zarejestrowano bowiem 32 przyczepy z tego segmentu. Drugie pod względem popularności okazały się przyczepy o tonażu 6–7 T – zarejestrowano 24 takie przyczepy. Trzecie pod względem popularności były przyczepy o ładowności między 13 a 17 t, które stanowiły aż 13% rynku. Mimo że w czołówce popularności ciągle pozostają te same kategorie, to poza podium zrobiło się bardzo interesująco. Stosunkowo dużą popularnością cieszyły się bowiem przyczepy o niskiej ładowności: między 3–4 t (niemal 11% rynku) oraz 4–5 t (9% rynku).
 
Największe województwa kupują najwięcej
 
Woj. wielkopolskie rzutem na taśmę wyprzedziło Mazowsze – w listopadzie Wielkopolanie zarejestrowali 21 przyczep, o 1 sztukę więcej niż mieszkańcy woj. mazowieckiego. Dla obu województw był to jednak spadek ilości rejestracji w porównaniu z listopadem ubiegłego roku – Wielkopolska zanotowała spadek o 25%, natomiast Mazowsze o 20%. Trzecie na podium uplasowało się woj. łódzkie, które wyprzedziło Podkarpacie. W listopadzie w woj. łódzkim zarejestrowano 18 nowych przyczep rolniczych.
 
*Każdorazowo gdy w materiale jest mowa o sprzedaży przyczep rolniczych, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.
 
 
Sprzedaż nowych przyczep rolniczych w listopadzie 2016 (mierzona liczbą rejestracji)
Marka
Liczba przyczep rolniczych w listopadzie
Udział rynkowy %
Zmiana proc. w stosunku do 2015 r. [Lis16-Lis15]
PRONAR
59
35,98%
-39,80%
METAL-FACH
27
16,46%
-6,90%
METALTECH
17
10,37%
112,50%
MEPROZET
10
6,10%
100,00%
URSUS
9
5,49%
0,00%
CYNKOMET
7
4,27%
600,00%
PPHU WODZINSKI
6
3,66%
100,00%
MARPOL
5
3,05%
25,00%
POMOT
3
1,83%
-57,14%
WIELTON
3
1,83%
-72,73%
INNE
18
10,98%
-56,10%
SUMA
164
100,00%
-24,07%
Źródło: AgriTrac 2005–2016
 
Sprzedaż nowych przyczep rolniczych od stycznia do grudnia 2016 (mierzona liczbą rejestracji)
Marka
Liczba przyczep rolniczych od początku roku
Udział rynkowy %
Zmiana proc. w stosunku do 2015 r. [narastająco od początku r.]
PRONAR
1144
41,36%
-51,03%
METAL-FACH
392
14,17%
-54,31%
METALTECH
236
8,53%
-63,07%
ZASŁAW
176
6,36%
-53,56%
WIELTON
174
6,29%
-68,59%
MEPROZET
94
3,40%
-12,15%
URSUS
87
3,15%
12,99%
CYNKOMET
59
2,13%
15,69%
PPHU WODZINSKI
41
1,48%
-32,79%
GOMAR
40
1,45%
-39,39%
INNE
323
11,68%
-58,32%
SUMA
2766
100,00%
-53,14%
Źródło: AgriTrac 2005–2016
 
 
www.martin-jacob.com

 

© Copyright dobre-traktory.pl - dobre-traktory.pl. | All Rights Reserved.
Serwis dobre-traktory.pl nie odpowiada za informacje zamieszczone w serwisie.
Zamieszczone na stronach serwisu informacje o towarach i usługach nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 w związku z art. 61 § 2 Kodeksu cywilnego.