TRAKTORY, KOMBAJNY, POJAZDY ROLNICZE

Martin & Jacob: Listopadowa sprzedaż nowych ciągników rolniczych była drugą najsłabszą w całym roku

 

W listopadzie zostały zarejestrowane 632 nowe ciągniki rolnicze. Był to drugi najsłabszy wynik w całym roku. Liderem sprzedaży była marka New Holland.

 

Listopad był drugim kolejnym miesiącem spadków sprzedaży, jednak wyraźny trend spadkowy widoczny jest od sierpnia. Tym razem rolnicy zarejestrowali 632 nowe traktory co było wynikiem gorszym od październikowego o 134 sztuki. Był to również wynik niższy od ubiegłorocznego, kiedy sprzedaż wyniosła 658 sztuk. Na uwagę zasługuje fakt, że ogólna sprzedaż od stycznia do końca listopada jest zdecydowanie lepsza od tej z 2019 roku. Rynek jest na ponad 15% plusie, co przekłada się na 1198 traktorów więcej niż przed rokiem

 

 

New Holland liderem sprzedaży nowych ciągników

 

Po miesiącu przerwy na fotel lidera sprzedaży powróciła marka New Holland. Niebieskie traktory zostały zarejestrowane w liczbie 97 sztuk. Od początku roku na polskie pola wyjechało 1647 nowych New Hollandów co jest wynikiem lepszym od całego rezultatu jaki osiągnęła firma w 2019 roku.

 

Kubota była drugą marką o największej sprzedaży w listopadzie. Jej wynik to 84 nowe traktory. Pozwoliło to japońskiej marce przekroczyć barierę 1000 sprzedanych traktorów
w roku jednocześnie poprawiając całą ubiegłoroczna sprzedaż marki. Na koniec listopada zostało zarejestrowanych 1065 sztuk traktorów marki Kubota. W całym 2019 było to 1055 sztuk.

 

Po dłużej przerwie do czołówki sprzedaży powróciła marka Zetor. Czeski producent sprzedał w listopadzie 67 traktorów. Zetory zostały zarejestrowane do tej pory w liczbie 730 sztuk, co na koniec listopada jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 36 sztuk. Firma nadal potrzebuje jednak sprzedać blisko 100 traktorów, aby poprawić wynik z całego 2019 roku.

 

 

Zetor Major 80 CL to najczęściej kupowany model w listopadzie

 

Zetor Major 80 CL był zarejestrowany w ilości 17 sztuk i był to najczęściej wybierany model traktora w listopadzie. Jest to jednocześnie najpopularniejszy maszyna w tym od początku stycznia a jego sprzedaż w odniesieniu do ubiegłego roku wzrosła o ponad 45 proc.

 

Drugim najczęstszym wyborem rolników w listopadzie był Deutz-Fahr 5110 G. Ten model znalazł w listopadzie 14 nowych nabywców a od początku roku liczba rejestracji wynosi 198 sztuk. Jest to topowy model w palecie modeli marki Deutz-Fahr, którego sprzedaż wzrosła rok do roku o 65 proc.

 

Trzecie miejsce w listopadzie należy jednocześnie do modeli Zetor Major 100 Proxima CL oraz dwóch miniciągników marki Kubota B1231 oraz BX 231.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marka

Liczba ciągników rolniczych w listopadzie

Udział rynkowy %

Zmiana proc. w stosunku do 2019 r. [lis20-lis19]

NEW HOLLAND

97

15.35%

-11.01%

KUBOTA

84

13.29%

-25%

ZETOR

67

10.60%

6.35%

CASE IH

55

8.70%

22.22%

DEUTZ-FAHR

54

8.54%

-34.15%

JOHN DEERE

41

6.49%

-26.79%

MASSEY FERGUSON

36

5.70%

28.57%

VALTRA

31

4.91%

24%

FARMTRAC

29

4.59%

38.1%

FENDT

24

3.80%

166.67%

POZOSTAŁE

114

18.04%

5.55%

 

632

100.00%

-3.95%

 

Marka

Liczba ciągników rolniczych od początku roku

Udział rynkowy %

Zmiana proc. w stosunku do 2019 r. [narastająco od początku r.]

NEW HOLLAND

1647

18.49%

23.74%

JOHN DEERE

1124

12.62%

-9.35%

KUBOTA

1065

11.95%

14.52%

DEUTZ-FAHR

863

9.69%

21.04%

ZETOR

730

8.19%

5.19%

CASE IH

698

7.83%

28.31%

MASSEY FERGUSON

527

5.92%

40.91%

CLAAS

379

4.25%

4.7%

FARMTRAC

370

4.15%

58.8%

VALTRA

308

3.46%

-3.75%

POZOSTAŁE

1198

13.45%

23,51%

 

8909

100.00%

15,54%

 

 

*Każdorazowo gdy w materiale jest mowa o sprzedaży ciągników rolniczych, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.

 

www.martin-jacob.com

 

© Copyright dobre-traktory.pl - dobre-traktory.pl. | All Rights Reserved.
Serwis dobre-traktory.pl nie odpowiada za informacje zamieszczone w serwisie.
Zamieszczone na stronach serwisu informacje o towarach i usługach nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 w związku z art. 61 § 2 Kodeksu cywilnego.